Our Happy Marriage Life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Yang Sulungssss.....

Lilypie Fourth Birthday tickers

Yang Kedua.....

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

About Me

My photo
Haku dah kahwin n setakat ni dikurniakan 2 org cahaya mata... Kedua-duanya Gegurl.... Yang Kakak namanya Damia Batrisya Dan Si Adik Auni Firas nama dia.. Aku ni Happy go Lucky, sempoi, Easy going... Gud listener.. Nyampah ngan org yg busuk ati, yang kecoh x tentu pasal, Busy body, Suka nak Compare "mengompare" paling aku jaki... So, pada sape yg menjenguk blog aku neh, harap u all enjoy ngan corat coret merapu aku.. Bukan ape.. Just wanna share every little thing yg happy, sedih, tension dalam idup aku seharian dgn kengkawan, family n alam sekitar... So, welcome to my blog!

Saturday, February 14, 2009

Darah le!

Salam..


Arinih Sabtu, pagi2 lg Damia dah bangun. Batuk yg sangat teruk sampai aku pun x sanggup nk tengok... Aku try pujuk2 dia... Bawak dia main2 kat "Playground" dia yg aku wat kat ruang tamu.. At last, baru dia ok.. Tu pun lepas dia nampak patung Barney dia...


Arini aku plan nak wat sup guna mee spagethi utk damia.. Hope dia makan.. Aku pun dgn btungkus lumus dicampur ngan azam yg kuat utk tengok anak aku makan, at last, siap pun sup utk damia...


Tghari, aku pun try suap damia... Alhamdulillah.. Ndak gak dia makan... Mula2 tuh dia wat gak muka pelik.. Tetiba, ms tgh makan tu dia batuk kuat.. Sampai tkuar balik mee & disebalik tu nampla macam stain DARAH dalam air liur Damia... Akupun teramatla cemasnya... Aku tunjuk kt hubby.. Terus, aku ajak g jumpa paed...
Sampai AnNur, x dela bape ramai sgt orgpun... Jumpa paed, dia kata luka sikit jek tekak damia.. Due tu dia masa batuk tu terlampau meneran sgt.. Then, bila dia check dada Damia dia kata "Nih kena wat Nebuliser neh".. Dalam erti kata lain sedut gas... Last damia sedut gas masa dia kene batuk terus setengah tahun yg lepas...
"Berperang" aku ngan Damia masa nak bagi dia sedut gas tu...
Lepas tuh, barula nampak Damia cam lega sket... La nih, dia tgh nyenyak tido.. Nampak sket letih sbb "bperang" tadi.. hehe..
Hope anak ibu lekas sembuh erk...

5 comments:

acu aza damia said...

Doakan la yek.. sian Damia.. Malam td aku x tido.. Risau tgok dia.. bnafas kot mulut... sedih betul... Rasa cam nak gantikan tempat dia.. biar aku yg saket.. Dia sihat... :(

Unknown said...

Alahai..siannya Damia..aritu masa Aqil kena selesema pun saya rasa macam tu..lastnya saya sedot guna mulut hingus through his nose.. selain dari tu letak kunyet tanak bagi sumbat ngan nak bagi ingus caer..lepas tu nampak ok la..

influenza said...

siannye damia...

semoga damia cpt sembuh..
semoga ibu damia xyah riso2 lg...
semoga korg ceria2 slalu...

Unknown said...

sbr ek... adwan selalu gak kena selsema. dah tu lama lak baru abis. nak nenen, tido mmg cian, penat je tgk... mmg sedih... semoga damia cepat sembuh ek...
kiss baby damia kat lin...

Mimie Ishak said...

get well soon damia.....beritau mama sabar tau....lebihkan vitamin c...sometimes it helps..