Our Happy Marriage Life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Yang Sulungssss.....

Lilypie Fourth Birthday tickers

Yang Kedua.....

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

About Me

My photo
Haku dah kahwin n setakat ni dikurniakan 2 org cahaya mata... Kedua-duanya Gegurl.... Yang Kakak namanya Damia Batrisya Dan Si Adik Auni Firas nama dia.. Aku ni Happy go Lucky, sempoi, Easy going... Gud listener.. Nyampah ngan org yg busuk ati, yang kecoh x tentu pasal, Busy body, Suka nak Compare "mengompare" paling aku jaki... So, pada sape yg menjenguk blog aku neh, harap u all enjoy ngan corat coret merapu aku.. Bukan ape.. Just wanna share every little thing yg happy, sedih, tension dalam idup aku seharian dgn kengkawan, family n alam sekitar... So, welcome to my blog!

Friday, February 13, 2009

MIMPI...

Salam,
Macam giler "seriyes" tajuk n3 aku kali neh... Kisahnyer malam tadi.. Aku mimpi suasana masa arwah nenek aku yang meninggal 5 tahun lalu.. Yang peliknya, kejadian sebenar masa arwah meninggal aku baru jer turun bas, balik dari Melaka... Elok jer aku sampe KL, arwahpun meninggal... Dalam mimpi malam tadi, kunonnyer aku ada masa ambulans antar arwah nenek sampai umah kampung dari spital Melaka, masa nurse tgh nak turunkan arwah nenek dr ambulans aku siap pegang kaki arwah nenek, pastu dalam hati aku kata "nenek aku ada lagi ni..." Pastu, tetiba aku tbangun dari tido..... Nak tau nape...? Damia nangis, nak susu.... Hm... Pastu, menung panjang aku... Sampaila ke siang..
Aku call mak, cerita pasal mimpi aku tu... Mak kata mungkin aku tlupa nak sedekahkan ape2 yang patut kat arwah nenek aku... So, dia kata sedekahkanla Al-Fatihah utk Arwah... xpun, sedekahkan pisang ker kat kengkawan opis...
Dengan rasa syahdu serta sebaknyer, lunch hour tadi, akupun g beli pisang "2 sikat" - betul ker penjodoh bilangan aku neh....?
Until now, aku still teringat-ingat ag pasal mimpi tu... Masa hayat arwah, aku xdela rapat sgt dgn arwah nenek.. Cuma biasa2 jer... Kenangan yg aku xleh nak lupakan sampai skrg masa aku jaga arwah kat spital 3 ari sebelum dia meninggal... Ikutkan mak aku yg nk jaga.. Tp, mandangkan kesihatan mak aku sendiri yg x bape nak stabil, aku pun tawarkan diri aku... 3 ari aku jaga dia.. Macam2 dugaan.. Paling aku xleh nak lupa bila malam sebelum dia meninggal tu dia x kasi aku g mana2 even nak g toilet... dia nak aku adee jer ngan dia.. Masa tu, mana la aku tau dia dah nak pergi... Patutla....
ALFATIHAH UTK ARWAH NENEK AKU, YANG CHIK BINTI YUNUS... Moga arwah nenek sentiasa dirahmati oleh ALLAH SWT... Amin....

3 comments:

Ciklinn said...

alfatihah utk arwah nenenk yer...

TQ tau sionggah umah linn rajin2 singgah yerk.....

Ya Allah masa masuk sini suka bangettt sbb nampak baby girll yg teramat comelll gerammm sgt2...

linn link yerk.. TQ

acu aza damia said...

TQ Linn...

& also TQ sbb puji kecumelan my anak dara... (Blushing pipi i)...

- perasan nyer ibu damia neh... Ahaks!

influenza said...

al-fatihah