Our Happy Marriage Life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Yang Sulungssss.....

Lilypie Fourth Birthday tickers

Yang Kedua.....

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

About Me

My photo
Haku dah kahwin n setakat ni dikurniakan 2 org cahaya mata... Kedua-duanya Gegurl.... Yang Kakak namanya Damia Batrisya Dan Si Adik Auni Firas nama dia.. Aku ni Happy go Lucky, sempoi, Easy going... Gud listener.. Nyampah ngan org yg busuk ati, yang kecoh x tentu pasal, Busy body, Suka nak Compare "mengompare" paling aku jaki... So, pada sape yg menjenguk blog aku neh, harap u all enjoy ngan corat coret merapu aku.. Bukan ape.. Just wanna share every little thing yg happy, sedih, tension dalam idup aku seharian dgn kengkawan, family n alam sekitar... So, welcome to my blog!

Friday, January 23, 2009

Bercampur Baur Part 3

Hallluuuuuu...

Ops! Salam...

Haku gerak g balik Melaka dalam kol 8.25pg td.. Sampai sana kol 9.20. (Heks... Mane x nyer, dbantainyer drive sampai 120km/j)... Mak aku menjeling semacammmm jer..

Sampai2, haku terkejut Cipan... Nengokkan pipi mak yg dah macam kene pnumbuk sulung "The Rock"... Kenmain bengkak... Tengok la nih...... Mak dh siap terus aku ajak g jumpe dentist... Dlm ati aku Nih mesti Dentist xkasi cabut ag neh... Ayah xnak ikut.. Soh aku beli ubat batuk jer.. Demam dia pun nampak dh kebah...Sampai Tampin dapat parking betul2 depan klinik gigi tuh... Aku terus antar mak aku g masuk klinik n then proceed utk beli kupon parking.. Tup2, haku baru nak letak kupon tuh kat dashboard, dr jauh aku dh tnampak ade skeping kertas kat wiper keta aku... Sah....! Haku dah kena saman... GGGGrrrrrr!!! Hangiin nyer aku.. Wei bro.. xkan baru tinggalkan keta x sampai 5 minit dah nak saman bro.... timbang rasa la sket...

Tiba2 ade pakcik tu kata... "Kena saman yek dik...?" "Ha'ah ler cik.. Sy baru nak letak kupon neh..." haku nunjukkan kupon kat tangan aku... "Dorang mmg camnih.. pantang ade peluang... Tu ha, g la bagitau dorg, ko dh beli tiket tu..." Aku pun dgn tkedek2 seberang jalan... Tu dia, misai kenmain melenting... Aku pun cakap la kat dorang yang aku g antar mak aku & g beli tiket... Kotang tau hape dorang jawab??? "Ni x leh nak buat ape neh... Sy xde kuasa utk mbatalkan saman nih.." Aku terus naik darah.. "Cik, x pk ker sy anto mak sy tuh g klinik... xkan xde timbang rase kot....?" Dgn muka blagak n sombong serta angkuhnyer, dia kata "Kalo nk settle, g sendiri Pejabat Majlis pbandaran bla...bla...bla..." Giler!!!! dah la cakap ngan aku sikit pun x pandang muka aku... Nampak sangat poyo!!! Aku terus blah....

Mak dh jumpa Doktor... Konpom... xleh cabut gigi dia tuh.. tunggu bengkak gusi dia surut dulu n sakit gg dh ilang baru leh cabut... So, next appointment next week...

Berbalik pada siter saman td.. Aku pun g la MPT (Majlis Perbandaran Tampin).. Sampai kat kaunter aku bgtau la kt budak kaunter ape yg dh jd... Budak kaunter tuh geleng pale n cakap "Xpela kak, saman nih sy Cancel.. Sy mintak maaf le ye kak..." Sebbaik budak tuh mintak maaf..

Ape la ke angguh nyer manusia yg bgelar penguatkuasa tuh...? Ko ingat once ko jd penguatkuasa, KUASA KAT TANGAN KO LE....?? SAH, GILA KUASA....

No comments: